Reklamace
Za reklamaci se považuje uplatnění práva z odpovědnosti za vady spotřebitelem u prodejce zboží, tj. u provozovatele tohoto e-shopu. Spotřebitel uplatní reklamaci buď osobně nebo zasláním zboží k reklamaci poštou, příp.přepravní službou.Vždy je k uplatnění reklamace třeba prokázat zakoupení zboží u prodejce a kdy ke koupi došlo. Při osobní reklamaci je třeba předložit daňový doklad (paragon), při zasílání zboží k reklamaci přepravní službou či poštou, přiloží spotřebitel fotokopii nákupního dokladu.
Při osobním vyřizování reklamace je sepsán na prodejně reklamační protokol, ve kterém je popsána závada a zároveň se uvede, jakým způsobem spotřebitel žádá reklamaci vyřídit.Pokud se zboží k reklamaci zasílá, je spotřebitel povinen v průvodním listě závadu popsat, uvést jak se projevuje a zároveň napsat, jak požaduje reklamaci vyřešit (zda žádá opravu, slevu ,výměnu zboží..). Do průvodního listu je třeba ještě uvést kontaktní údaje (adresu, mail,číslo telefonu) pro pozdější komunikaci.
Prodávající nepřebírá žádné nevyžádané zásilky na dobírku nebo zásilky poslané na náklady prodávajícího. Pouze v případě oprávněné reklamace má následně zákazník nárok na náhradu prokázaných výdajů spojených s reklamací. V případě neoprávněné reklamace nemá nárok na náhradu výdajů ani jedna strana, pouze v případě opakované zbytečné reklamace má prodávající nárok na úhradu nákladů na poštovné při vracení zboží spotřebiteli.
Zboží zaslané k reklamaci musí být čisté, kompletní a vhodně zabalené. Prodejce není povinen přijmout k reklamaci zboží nevhodně zabalené, špinavé či nekompletní.
Vyřízení reklamace
Reklamaci je prodávající povinen vyřídit bez zbytečného odkladu - nejlépe do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající a spotřebitel z nějakých
důvodů nedohodnou na delší době vyřízení.
Prodávající po prozkoumání dokladů předložených spotřebitelem k reklamaci a po zběžné prohlídce reklamovaného zboží buď:
- uzná reklamaci oprávněnou a na místě ji vyřídí,
- uzná jako oprávněnou, ale nelze vyřídit na místě, pak převezme zboží k reklamaci a zahájí reklamační řízení,
- prodávající není schopen posoudit, zda reklamace je nebo není oprávněná, zahájí reklamační řízení a zašle zboží k odbornému posouzení, na základě kterého bude teprve o reklamaci rozhodnuto,
- neuzná reklamaci za oprávněnou a zboží vrátí spotřebilteli.
Ve všech případech prodávající sepíše reklamační protokol, v něm podrobně popíše řešené závady a způsob vyřízení reklamace, protokol vyhotoví ve dvou vyhotoveních (1x pro spotřebitele, 1x pro prodávajícího). Součástí protokolu je vhodné uvést kvůli pozdějí komunikaci kontaktní telefon, mail, adresu.
Obraťte se na nás s důvěrou